avatar
Куч
350.83
Рейтинг
+130.06

real madrid

Мақолалар

Abulqosim Firdavsiy hikmatlari

Блог им. djreal2010


 


Hikmatlar xazinasi kitobidan


 ABULQOSIM  FIRDAVSIY


(934-1030)


Yomonlikni aslo aylama odat,


Ozga qanoat qil, ochlikka toqat.


*   *   *


Baland saroy qurib qilgandan obod,


Yaxshidir bir g'arib dilin qilsang shod


*   *   *


Kimki to'g'rilikni o'ylamas dildan,


Nafratga sazovor ul kishi chindan.


*    *   *


Xudo ne'matlarin oliysi idrok,


Aqlni vasf istar, kimki dili pok.


 


 


 


 


 



“Гиннес”га кирган ўзбек аёли Муҳтарам Алиева: “Юртим байроғига қараб машқ қиламан...”

Блог им. djreal2010


 


31 октябр — 4 ноябр кунлари Россиянинг Архангельск шаҳрида тош кўтариш бўйича конфедерациялар ўртасидаги жаҳон чемпионати бўлиб ўтди. 


 


Дунёнинг 20 дан ортиқ кўзга кўринган полвонлари ўртасидаги мусобақада юртдошимиз Муҳтарам Алиева ҳам иштирок этди ва жаҳон чемпиони деган шарафли номга эришди. Қувонарлиси, Муҳтарам кўрсатган натижа мусобақада қатнашаётган Гиннесс рекордлари китоби вакилларининг эътиборидан четда қолмади ва у энг юқори натижа деб қайд этилди. Қолаверса, у ушбу китобга киритилган биринчи ўзбек аёли ҳисоблананди. Табиийки, ғалаба қозониб, олтин медал билан юртимизга қайтган ҳамюртимиз билан суҳбатлашишга шошилдик.



Нурли Ўзбекистон – жаҳон циливизацияси ватани.

Блог им. djreal2010

Буюк бобокалонимиз Абу Али ибн Сино аввола ўзига ато этилган тўғма  истеъдоди, қолаверса Сомонийлар Лавлати Сарой кутубхонасидаги табобатга доир ноёб илмий китобларни ўқиб, ўрганиб, тажриба  ва кўп марта синаб кўриб, ҳар қандай оғир, хатто тузалиши  қийин касалликларни, ҳам даволат, машҳур табиб, Шайх-Ўр-Раис, буюк аллома даражасига етишган.


Х аср муқаддам аввал, буюк қомусий олим, Абу Али ибн Сино «Саломатлигини сақлашнинг асосий  махорати, инсон хаёти учун муҳим бўлган умумий омиллар муътадиллигини таъминлашдан иборатдир» — деган еди.


Ибн Сино дунёда  биринчилар қаторида инсоннинг саломатлиги, одам тана тузилиши ва организм хусисиятларининг уни  ўраган  атроф – муҳитга, шароитга, қадриятларга, турмуш тарзига боғлиқ эканлигини илмий асослаб 396 турдаги доривор гиёхлардан касалликларни даволашда фойдаланганини дунё мутаҳассислаш ўз асарларда юқори даҳо берганлар. Дунёнинг етук олимлари Абу Али ибн Синони “Шайх-Ўр-Раим” (Олимлар сардори), “Фалсафа қироли”; Ғарбда эса “Табиблар князи”деб ном бериб, Джордани Бруно “Диалог”


  1. Фейербах ва Тетллар фалсафий асарларида Ж. Неру “Хиндистоннинг очилиши” каби асарлари юртдошимизнинг буюк хизилатлари энциклопедик олим эканлигини дунёга танитганлар. Ибн Синонинг кўпгина кашфиятларда табиат қонунларни англаш даражасида фалсафадан илмий фанларни ажратиш жараёнини тушунишда ҳам илмий рисолалари дунёга таралган.

  2. “Илмий Ўзбекистон деган иборани ишларидан асосий мақсад бутун дунёга илм нури қадим давларда ҳам, ўрта асрларда ҳам шу муқаддас заминдан ёйилган.


ХХI аср – янги минг йиллик ватанимиз тарихида янги давр бошланган бир замонда янги цивилизациянинг муҳим омили сифатида юксак ақл-идрок, эзгу фикр, бой тафаккур, маърифий манба маънавий-ахлоқий юклик ва илмий баркамоллик, айникса инсоний покизалик  катта аҳамият касб этаётганлигини ҳар биримиз дунёга тиниб яшамоқдамиз.


ХХI аср – Ўзбекистон Асри бўлишими катта ишонч ва эзгу умид билан кутмоқдамиз. Жаҳон цивилизациясига асос бўлиб келган ва бундан кейинги цивилизацияларга ҳам манба бўлиб қоладиган муқаддас “Тиб қонунлари”нинг буюк таълимоти, илмий назарияси ва фалсафаси янги жаҳон цивилизациясига, нурафшон ва порлоқ келажакга асос, кейинги авлодларга бугунги кунда ҳам халқимизга манфаат келтирмоқда, унинг ноёб асарлари эса илмий тадқиқотчилар учун асосий манба бўлиб хизмат қилмоқда.


 


Халимбетов Ю. М., доцент СамМИ.

Социально-политические и этические взгляды.

Блог им. djreal2010

Ибн-Сина принадлежит всему человечеству, потому что величие его мыслей, творческого труда, убежденности, научный и человеческой смелости, свободолюбие обусловили его деяниям, его жизни. Он не избегая поисков решения сложных для того времени научных и философских взглядов, не боялся вносить в них святую, прогрессивную мысль.


Имя  «Шейх-ар-раиса» ( «Главы ученых») как назвали  Ибн Сину на Востоке, «Князя  философии» и «Князя врачей», как называли его на Западе, все прошедшие века не сходило со страниц научной и художественной литературы.


Абу-Али ибн Сина великий мыслитель, учёный – энциклопедист средневекового Востока. Ибн Сина  поднялся выше Аритотеля и Фараби в дальнейшем развитии некоторых кардинальных вопросов средневековой теоретической мысли.


Анализ наследия Ибн Сина убедительное свидетельство необычайно широкой энциклопедичности его интересов.


Особенно велики заслуги ибн Сины в области медицины. Гениальность Ибн Сины как врача многогранна: он и выдающий анатом и тонкий диагност, новатор-хирург и поразительный по эрудиции  фармаколог и  фармакогност. Главный  медицинский  труд Ибн Сина – многотомный  «Канон врачебной науки – обессмертил его имя».  Идея Ибн Сина о человеке как вершине развития физического мира и органической природы, утверждение о том, что  именно ему  присуще высшие  силы и способности ускоренного продвижения  к высотам совершенства, к прекрасному, свидетельствуют о глубоком гуманизме мыслителя, возрождавшего  к жизни лучшие традиции античности.


Этические воззрения Ибн Сина изложены им в «Книге исцеления», «Книге  указании  и наставлении», «Книге знания», а также  многочисленных трактатах и произведениях: «Подарок», «Саломаи и Абсаль», «Юсуз», «Трактат о домоводстве», « Трактат о любви» и других. В своём учении о нравственности, о правилах и нормах взаимоотношении людей в семье, общины и общественной жизни Ибн Сина исходит из прогрессивных гуманистических предшественников – мыслителей древнего Востока, а также из этических учений  философов древней Греции- Сократа, Платона и Аристотеля.


 
Халимбетов Ю.М.-доц.Самаркандского медицинского института.

Аёл- жамият кўзгуси - Саломатлик обод турмуш гарови.

Блог им. djreal2010

Аёл- у она, уй бекаси, тадбиркор ва жамоада раҳбар… Қандай касбда фаолият юритишидан қатъий назар, аёл ўз нафосати, меҳру муҳаббати ила борлиқни қалбига жо эта олади. Бугун Истиқлол аёли чинакам аёллик, оналик саодатини ҳис этган, шахсан Президентимиз ҳамда мустақил давлатимизнинг юксак эъзозу эҳтиромига сазовор бўлаётган, қалби фахр ва ифтихор туйғуларидан лиммо-лим, қадри баланд, бахти чексиз аёлдир.



Leonardo da Vinchi - Universal bilim sohibi

Блог им. djreal2010

Universal bilim sohibi, serqirra ijodkor va kashfiyotchi, Leonardo da vinchi (1452-1519) Italiyadagi uyg’onish davrining eng buyuk arboblaridan edi. Uning otasi badavlat shaharlik bo’lib, onasi oddiy dehqon qizi edi. Leonardo da vinchi har tomonlama qobiliyatli kishi edi – u daho rassom va olim, muhandis – ixtirochi, arxitektor va haykaltarosh, musiqachi va shoir edi. 



СОҒЛОМ АВЛОД ВА МАФКУРА

Блог им. djreal2010

 


Соғлом авлод харакатини давлат сиёсати даражасига кўтариб умухалқ эзгу харакатига айлантиришимиз даркор.


                                                                                                                     И.А.Каримов


 


 


Халқимиз ва мамлакатимиз равнақи йўлида олиб бораётган ислоҳотларимиз асосида миллийлик хусусиятлари билан йўғирилган мафкурани шакллантириш ва унинг амалиётини таъминлаш бугунги куннинг энг долзарб масалаларидан биридир.


Мафкура оддий қилиб айтганда, муайян халқ ижтимоий гурухнинг манфаатларини мақсад, идеал ва қадриятларини эътироф этувчи турли хил нуқтаи-назарлар ва эътиқодлар мажмуъи демакдир. Бошқача қилиб айтганда, жамиятдаги муайян сиёсий хуқуқий, ахлоқий, диний, бадиий, фалсафий, илмий фараз ва фикр – ғояларда ифодаланган умуманфаат ва умуммақсад мажмуъи — халқ мафкураси деб аталади.


Тарихдан маълумки хар бир давлат, жамият ўзи амалга ошираётган тарихий вазифани асословчи, барча ижтимоий табақалар, миллатлар ва элатлар, диний эътиқод вазифаларини шу вазифа атрофида бирлаштирувчи, жипслаштирувчи умухалқ мафкурасига эга бўлишни тақозо этмоқдалар. Бир табақа, сиёсий гурух партиялар, миллатлар, диний эътиқод вакиллари ва мавжуд барча ижтимоий кучлар ўзларининг илгари сурган ғоялари асосида ўз мафкурасини ишлаб чиқаришлари табиий зарурат ҳисобланади. Унинг умумий хусусиятларини ўзида мужассамлаштирган ҳолда умумманфаатлар бирлиги ва мослиги асосида халқ мафкураси шаклланади. Шу нуқтаи-назардан келиб чиққан холда  айтиш жоизки, соғлом авлодни вояга етказиш вазифаси ҳам айни шундай миллий мақсад ва маслакни акс эттирувчи халқ мафкурасидир.



Абу Саҳл ал-Масиҳий ким? (СамМИ)

Блог им. djreal2010

Бутун дунёда, жумладан Марказий Осиёда табобат фанининг ривожланишида тарихий Хоразм Маъмун академиясидаги табобат маркази олимларининг фаолияти катта аҳамиятга эга. Шу даврда  Хуросан, Нишопур, Марв, Кат, Гурганч шаҳарларида табобат соҳасида ўзига хос марказлар ташкил қилинган.



Хирургия фанининг узоқ тарихи

Блог им. djreal2010

Хирургиянинг илк куртаклари жуда кадим замонларда пайдо булган. Тош асридаги кишиларнинг трепанация килинган (сунъий хосил килинган тешиклар) калла суяклари казилмаларда топилган. Кадимги Мисрликлар оёк-кулларни кесиб ташлашни (ампутация), бичиб куйишни (кастрация) билишган, синган узун найсимон суякларни кимирламайдиган килиб боглаш техникасидан хабардор булишган. Кадимий Хиндлар хирургик игналарни ишлатишган  ва тукималарни тикиш техникасини ишлаб чикишган. Уларда 100 турдан зиёд хирургик асбоблар булиб, шулар ёрдамида бурунни тиклаш буйича пластик операцияларни профессионал бажаришган, ковукдан тошларни олиш операцияларини утказишган, жарохатларни даволашда май, асал ва ёг ишлатишган  (эрамиздан 6000 йил илгари). Шифокорлар жуда катта хурмат-эътиборга сазовор булган.



"Ҳаёт учун" хайрия футболи Самаркандда (СамМИ)

Блог им. djreal2010

Фонд форум, «Хаёт учун» кўкрак бези саратони миллий уюшмаси, Келажак овози ёшлар ташабуслари маркази ташабуси билан Самарканд шахримизда 12 апрел куни Вилоятимизнинг марказий «Динамо» уйингохида «Хаёт учун» хайрия футболи булиб ўтди. Об-хавонинг инжиклигига карамасдан тадбир кутаринки кайфиятда ўтди. Тадбирда машхур санъаткорлар хам ўзларининг чикишлари билан томашабинлар кайфиятини кўтарди. Куйида тадбирдан олинган фото лавхалар билан танишишингиз мумкин:


 



 


Sohibqiron bobomiz Amir Temur tavallud topgan kun (СамМИ)

Блог им. djreal2010

Sohibqiron Amir Temur tavallud topgan kun 09 aprel har yili yurtimizda ulkan shodiyona sifatida nishonlanmoqda. Sohibqironning ruhi shu muborak kunlarda yurtimiz bo‘ylab kezib, o‘z farzandlariga, sizu bizga, kelajak avlodlarga hanuz vasiyat qilayotgandek: «O‘g‘illarim, millatning ulug‘ martabasini, sifatini saqlamoq uchun sizlarga qoldirayotgan vasiyat va tuzuklarni yaxshi o‘qing, aslo unutmang va tatbiq eting. Millatning dardlariga darmon bo‘lmoq vazifangizdir».


Biz — Sohibqiron vorislari uning vasiyatlariga sodiq qoldik. Biroq, bunga erishish oson kechmadi. Bu haqiqatning qaror topishi uchun 600 yil kerak bo‘ldi. O‘zbekiston xalq shoiri Abdulla Oripov topib aytganidek, «Temurdek zotning obro‘-e’tiborini qaytadan o‘rniga qo‘ya bilish uchun Temurdek shijoatli odam kerak edi».


 



Chet tillarni o`rgatishda ko`makchi vositalar

Блог им. djreal2010

Xalq ta'limi vazirligida tashkil etilgan ko`rgazmada aynan shu maqsadda tayyorlangan yangi ko`rgazmali qurollar, elektron o`quv jihozlari namunalari namoyish etildi.


O`zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 10 dekabrdagi «Chet tillarni o`rganish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to`g`risida»gi qaroriga binoan 2013-2014 o`quv yilidan chet tillarni, asosan, ingliz tilini umumta'lim maktablarining birinchi sinflaridan o`yin tarzidagi darslar va og`zaki nutq darslari shaklida o`rgatish boshlanadi. Shundan kelib chiqib 2013-2016 yillarda xorijiy tillar kabinetlarini zamonaviy axborot-kommunikasiya texologiyalari hamda o`qitishning texnik vositalari bilan qo`shimcha jihozlash belgilangan.



РОЛЬ НАЦИОНАЛЬНЫХ ЦЕННОСТЕЙ В ФОРМИРОВАНИИ АКМЕОЛОГИЧЕСКОЙ ЖИЗНЕННОЙ ПОЗИЦИИ ПОДРАСТАЮЩЕГО ПОКОЛЕНИЯ (СамМИ)

Блог им. djreal2010

В современных условиях в Узбекистане особое внимание уделяется вопросам интеллектуального, нравственного, культурного развития, профессионального роста и творческой самостоятельности молодежи. 


На сегодняшнем этапе формировании Земной цивилизации все больше возрастает роль значения системы образования, как критерий социально-экономического развития национальной безопасности государств. 


Коренные преобразования осуществляемые в независимом Узбекистане, подлинное национально-духовное возрождение, формирование и развитие идеологии независимости, что ставит перед нами новые методологические задачи в области изучения культурного наследия, требует разработки адекватных подходов исследованию формирования подрастающего 


поколения. 


Молодежь — понятие обобщенное. Она включает в себя сыновей и 


дочерей каждого из нас, что мы хотим воспитать в своих детях? Какими желали вы видеть их взрослыми? Мы мечтаем вырастить трудолюбивых людей, 


упорных в достижения целей. Нам хочется видеть мыслящими и 


благородными, крепко стоящими за свои убеждения. 


Характеризуя задачи молодёжи в условиях независимости Президент 


Республики Узбекистан И.А. Каримов говорил: «что воспитания нового человека — это не только важнейшая цель, но и направленное условие успеха независимой Республики Узбекистана. Действительно, того, с каким нравственным багажом придёт подрастающее поколение – завтра во многом 


будет зависеть мощь общества. Для процветания страны нужны творческий 


поиск людей, их высокая гражданская активность, с достаточной ли настойчивостью формируются эти качества у молодёжи? 


Задачи молодёжи состоят прежде всего в том, чтобы научить всю нашу молодёжь глубоко всесторонне овладеть теорией независимости Республики 


Узбекистан. Без твердых знаний научных основ нашего государства, молодому человеку практически невозможно разобраться во всех сложностях современной политики и тем более активным помощникам народа в принципиальной борьбе за чистоту идей независимости. 


Сегодня производство, представляющее сложную, внутренне 


дифференцированную систему зависимостей, предъявляет совершенно новые требования ко всем социальным качествам; личности работника, делает многосторонние и совершенствование одним из важнейших условий своего 


развития. В условиях современного Узбекистана, когда результаты труда всего коллектива зависят от каждого его члена, от последнего требуются не только разносторонние технические научные знания, умение творчески мыслить и творчески организовать сложные учебные трудовые процессы, но и на высоком уровне ответственности обеспечить его нормальное функционирование. 


Поскольку же общественные последствия каждого человеческого 


действия в условиях научно-технического развития значительно повышаются, это делает объективно необходимым более высокую духовную заинтересованность в учебе и труде, более высокое общественное чувство ответственности и исключительную дисциплину и организованность, более глубокое гуманистическое продумывание каждого действия. Формирования всех этих качеств, социально-культурных факторов возможно прежде всего в 


учебном и трудовом коллективе. Одним словом, научно-технический прогресс 


повышает значение молодежного коллектива как узлового пункта 


кристаллизации политических, экономических и культурно-нравственных 


отношений, а также экономических и культурно-идеологических отношений, а также как носителя научны, нравственных и других мировоззренческих идей, превращает воспитательную функцию молодежного коллектива в важный фактор развития общественного самосознания.


Конечно, есть у молодёжи возрастной недостаток: браться за многое несоизмеряя иногда свои силы и возможности. Нам, как любому преподавателю ВУЗа близки мысли Президента И.А. Каримова: «Нация, имеющая мощный интеллектуальный потенциал и богатство, достигает 


благополучной жизни», действительно, от того, с каким нравственным 


багажом придёт подрастающее поколение, завтра во многом будет зависеть мощь общества. Для процветания страны нужны творческий поиск молодых людей, их высокая гражданская активность с достаточной настойчивостью. Но формируем ли мы эти качества у молодёжи? 


Чего греха таить, воспитание подрастающего поколения в семье отождествляется с поучениями. И стало быть уменьшается значение воспитания делом. А между тем, именно в деле сложно и ответственном закаляется характер молодого человека, приобретаются такие важные качества, как самостоятельность, инициативность. 


Возьмем, например, один из «таких» вопросов — противоречия, трудности, порожденные недостатками в деятельности некоторых социальных институтов, негативными явлениями в учебном, воспитательном, хозяйственном механизме. 


Откуда берутся, как безболезненно преодолевать их, чтобы общество 


развивалось динамичнее, на эти «острые» темы подчас и заговорить-то не 


решаемся с молодёжью. А зря!


На наш взгляд, нужно не обходить молчанием трудности, а нацеливать молодёжь на борьбу с ними, поручая ей в этом деле ответственные участки. 


Ведь не может быть для студенческой молодежи лучшей школы, чем непосредственное участие в работе учебной, научной и общественной 


деятельности. Именно в такой атмосфере иждивенческое настроение «кто-то сделает за меня» перековывается в гражданское кредо: «обязан я сам»!


А это уже позиция человека со своим лицом, позиция личности. Иногда говорят, что молодежь сегодня не та. Не такая, как скажем, тридцать-сорок лет назад. Согласен, не такая!


Нынешняя молодёжь и образованна, эрудированна, пожалуй, не меньше чем прежняя. Она сама хочет и способна докопаться до сути многих явлений, сама хочет что-то понять. Это должно радовать нас.


Но радуясь, мы не в праве забывать, что и методы нашей воспитательной работы с молодежью должны стать «образованнее»,  «утонченнее» и я бы сказал мене назойливым.


Выспренность и барабанная дробь в пропаганде, которые были терпимы ещё вчера, сегодня не воспринимаются молодыми людьми. Аргументированность и искренность, неразрывная связь с жизнью – вот по нашему в чем сила идеологического воздействия на подрастающее поколение. Устойчивы иммунитетом против потребительской психологии, против вмешательства во всех его ультрамодных одеждах.


Понятно, что формализм не истребишь одним махом.


Когда встречаешься со студенческой молодёжью невольно ловишь себя на мысли: до чего же не похожи они друг на друга. У каждого свое лицо, озарённое искренностью. И цель всей нашей работы с подрастающим поколением – сохранить эту индивидуальность в каждом человеке, обогатить его знаниями, вооружив общенациональными принципами и человеческим мировоззрением. Лишь такие люди способны умножить силу нашего общества. В процессе нравственного воспитания молодёжи учитывается взаимодействие целого ряда факторов — здоровая обстановка в молодежном коллективе, умелая организация учебного процесса, хорошо поставленное бытовое обслуживание молодежи в студенческих домах, нормальная атмосфера в семье, формирование разумной духовно-нравственной морали и другое.


Вопросы духовно-нравственного воспитания решаются также по жительства (махалле), в центрах культуры и отдыха, соблюдение дифференцированного подхода к различным категориям и группам молодежи.


Таким образом, на разработке теоретических основ педагогическо-психолого-акмеологического обеспечений профессиональной деятельности и профессионального обучения молодёжи построена акмеологическая концепция развития профессионала. Разработаны понятия профессионализма 


деятельности и личности.


Студенты и молодежь составляют активную часть трудоспособного населения. Это будущий экономической, трудовой, оборонный и культурный потенциал государства. От того как мы их подготовим, какое дадим образование, как сохраним их здоровье, зависит будущее Суверенного Узбекистана.


Ю.М. Халимбетов


Доцент кафедры общегуманитарных и социально-экономических наук.


Самаркандский Государственный Медицинский Институт.

ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МОРАЛЬ И ЕЕ РОЛЬ В ФОРМИРОВАНИИ РАБОТНИКА СОВРЕМЕННОГО ТРАНС-КОММУНИКАЦИОННОГО ПРОИЗВОДСТВА. (СамМИ)

Блог им. djreal2010

Формирование нового человека было и остается предметом особой заботы в годы независимого Узбекистана, стратегической линией, посредством которой обеспечивается как преемственность так  перспектива.


Независимое государство Узбекистан решает в настоящее время сложные и масштабные задачи поставленным в докладе Президента Республики Узбекистан Ислама Каримова на заседании Кабинета Министров, посвященном итогом социально-экономического развития страны в 2012 году и важнейшем приоритетным направленным экономической программы на 2013 год.


Успешное решение этих задач Президент И. А. Каримов связывает с повышением роли человеческого фактора, его нравственной зрелости в сфере политики, экономики, социальной и духовной жизни.


В раскрытии сущности человеческого фактора, механизма его реализации видное место принадлежит профессиональной морали, которая представляет собой специфическое преломление, конкретизацию и развитие общих принципов и норм нравственности применительно к особенностям и законам трудовой деятельности определенных профессиональных групп.


Это связано с тем, что трудящиеся железной дороги, ориентирующегося на принципе человеческой морали, являются представителями конкретной профессии, как правило, объединенных в коллективы ли группы специалистов, которых по-своему, специфически понимают многие понятия долга, чести, совести, коллективизма и т.д.


Актуальность данной проблемы вытекает, следовательно из потребностей технического, экономического, социального прогресса, остро поставившего вопрос о таких качествах и свойствах личности, как верность долгу, уважение к профессии, забота о подрастающей смене, формирование подлинно-человеческих отношений в процессе трудовой деятельности.


В трудовых коллективах создаются материальные и духовные ценности, формируются политические, нравственные, моральные качества людей, их дружба и взаимопомощь – все то, что в конечном итоге определяет динамизм развития нашего общества.


Трудовой коллектив – это своего рода узел общественных отношений, важная клеточка общества, которая отражает в себе черты его экономической и социальной структуры.


Сила воздействия трудового коллектива на воспитание группы  и на отдельные личности различное. Она зависит, во-первых, от состояния своего коллектива и зрелости существующих в нем социальных отношений; во-вторых, от уровня развития трудового коллектива и места личности в системы общественных отношений, что определяет характер преобладающих интересов и вытекающих отсюда установок на положительное или отрицательное восприятие явлений и факторов действительности; в-третьих, от образа жизни, вида деятельности, образования, приобретенного социального опыта.


Благоприятный социально-психологический климат в трудовом коллективе воспитывает людей в духе такого важнейшего качества, как чувство высокой ответственности за общее дело, моральная ответственность – решающий элемент структуры личности, определяющий ее активность и направление поведения.


Чем выше ответственность личности за результаты своего труда, за повышение профессионального, образовательного, культурного уровня, тем шире круг потребностей человека, тем выше его социальная активность.


В этой связи в Республике осуществляется комплексный, системный подход к анализу организационных принципов, определяющих управленческие приемы перевода коллектива из одного качественного состояния в другое.


К их числу относится:


Во-первых, гармоничное сочетание целей коллектива с целями всего общества и отдельных личностей;


Во-вторых, организация производственной жизни, системы дисциплины и ответственности, во многом определяющих весь морально-психологический настрой людей;


В-третьих, создание органов самоуправления, способных влиять на принципиальные вопросы организации, активно взаимодействовать со всеми звеньями управления, не подменяя их функций, а действуя своеобразно своей общественной природе. Уровень социальной организации коллектива во многом определяется тем, на сколько в управлении его делами принимает участие все его члены, в какой мере сочетается коллегиальность в выработке целей  средств их достижения с единоличием в управлении;


В-четвертых, утверждений прогрессивных традиций, здорового общественного мнения, мажорных настроений, радостных эстетических переживаний – всех тех компонентов, которые во многом определяют стиль жизни коллектива и являются серьезным организующим фактором;


В-пятых, углубление положительного влияния организации на развитие личности, создание оптимальных условий для ее всестороннего развития, проявление способностей каждого.


Таким образом, анализ опыта передовых предприятий, показывает, что усилиями передовых коллективов практически изжиты профессиональные заболевания, резко сокращен производственный травматизм, оздоровлены условия труда, успешно внедряются комплексные системы здоровья. Эти меры дополняются заботой коллективов об изменении бытовых условий своих членов, улучшение питания, жилищных условий, баз отдыха, рационального использования свободного времени, повышения культуры производства, эстетики окружающей среды и т.д.


Ю.М. Халимбетов


Доцент кафедры общегуманитарных и социально-экономических наук.


Самаркандский Государственный Медицинский Институт.

ЖЧ-2014, саралаш: Ўзбекистон Ливанни мағлуб этди. Ғалаба муборак!

Блог им. djreal2010

Кеча Ўзбекистон футболчилари миллионлаб футбол ишқибозларига байрам кайфиятини тухфа эта олишди. Жудаям керак бўлган ғалаба қайд этилди. «Бунёдкор» стадионинг илк учрашувида термамиз уч очкони қўлга киритди. Албатта, ҳали хотиржамликка берилишга ҳеч кимнинг ҳаққи йўқ. Олдимизда нақ иккита ўйин турибди. Уларнинг иккиси ҳам катта босим остида ўтадиган ўйинлардирЎз-ўзидан савол туғилади. Бизга қанча очко керак бўлади, кўнгил хотиржамлиги учун? Тўғри олти очко, деб жавоб бериш мумкин. Аммо, тўрт очко ҳам етадими? Балки уч очко етарли бўлар? Хуллас, навбатдаги ўйинларда фақат олти очко учун майдонга тушмасак, доғда қолишмиз мумкин. Шундай экан, энди ўртоқлик учрашувларига бор кучни ташлаш керак ва ёзгача жамоани янада шакллантириш керакка ўхшайди.


Иқтидорли ҳужумчиларни синаб кўриш фурсати етди.



35 минг мухлис билан тўлиб-тошган стадионда мамлакатимиз термаси ўта муҳим ва қийин ғалабани қўлга киритди. Ягона гол 64-дақиқада Сервер Жепаров томонидан чиройли тарзда киритилди. Ўйин кескин курашлар остида ўтди. Ниҳоят, футболчиларимиз устунликни сақлаб қола олишди.


Ғалаба муборак азиз дўстлар!


 манба: www.uff.uz сайти

Осиё кубоги-2015 саралаши. БАА - Ўзбекистон 2:1

Блог им. djreal2010

Осиё кубоги-2015 саралаши доирасидаги БАА — Ўзбекистон учрашуви бўлиб ўтди.


  


Учрашувдаги илк зарбани Одил Аҳмедов йўллади, унинг зарбаси ҳимоячига тегиб майдонни тарк этди. Терма жамоамиз икки марта кетма-кет бурчак тўпига эга бўлди. 3-дақиқада Гейнрих ҳисобни очишга жуда яқин келди, аммо Сашанинг 5 метрлардан йўллаган зарбасини ҳимоячи қайтарди. 5-дақиқада майдон эгалари жарима тўпига эга бўлишди, аммо жарима майдонимизга узатилган тўпни ҳимоячиларимиз қайтариб юборишди. Дастлабки 10 дақиқада тўпни кўпроқ вакилларимиз ўзларида ушлаб туришди. 16-дақиқада ҳисоб очилди. Ўнг қанотдан Санжар Турсунов тўпни жарима майдонига узатди, Гейнрих тўпни тепа олмади, ҳимоячи тўпни жарима майдонидан узоқлаштирмоқчи бўлиб тўпни Гадоевга ташлаб берди. Ёш футболчимиз эса тўпни тўхтатмасдан дарвозанинг узоқ бурчагига михлади — 0:1. Бу Шоҳруҳ Гадоевнинг миллий терма жамоамиздаги дебют голи бўлди. 22-дақиқада майдон эгалари хавфли ҳужум ташкил қилишди, аммо ҳимояга ёрдамга етиб келган Санжар Турсунов тўпни майдон ташқарисига чиқариб юборди.  25-дақиқада Гейнрих тўпни рақиблардан олиб қўйиб Турсуновга оширди, Санжарнинг 20 метрлардан йўллаган зарбаси ноаниқ чиқди. 28-дақиқада майдон эгаларида яхши вазият содир бўлди. Исмоил Ал Ҳаммади жарима майдонимиз ичига кириб бориб даровзага зарба берди, Нестеров тўпни оёқлари билан қайтарди. 31-дақиқада Али Макхбут жарима майдонимиз ичида акробатик тарзда дарвозамизга зарба берди, хавфли чиққан зарбага аниқлик етишмади. 40-дақиқада Гейнрих ажойиб пас билан Гадоевни олдинга ташлади, аммо Шоҳруҳнинг дарвозага йўллаган зарбаси ноаниқ кетди. Дастлабки бўлим сўнггида майдон эгалари ҳисобни тенглаштириш учун катта куч билан олдинга ўтди. Дастлаб Абдулраҳмоннинг зарбасини Нестеров қайтарди, кейинги дақиқада бурчак тўпидан сўнг Али Макхбут ноаниқ зарба йўллади. 


 


Иккинчи бўлим бошида майдон эгалари сафида Исмоил Матар майдонга тушди. 51-дақиқада ўнг қанотдан Шораҳмеов тўпни ҳаволатиб жарима майдонига узатди, Темур Кападзенинг жарима майдони марказидан йўллаган зарбаси хавфли, бироқ озгина ноаниқ кетди. 59-дақиқада Аҳмад Ҳалил Амир Абдулраҳмон ошириб берган тўпни Нестеров қўриқлаётган дарвозасига йўллади — 1:1. 61-дақиқада Али Макхбут тўп билан ҳимоячиларимиздан қочиб кетиб дарвозамизга иккинчи голни урди — 2:1. 68-дақиқада Бақоев томон узатилган тўпни майдон эгалари посбони жарима майдонини тарк этиб боши билан қайтариб юборди. 71-дақиқада Денисовнинг кучли зарбасига озгина аниқлик етишмади. 75-дақиқада Ҳамис Исмоилнинг жаримадан йўллаган зарбаси жуда хавфли чиқди, аммо Нестеров тўпни майдон ташқарисига чиқариб юборишга эришди. 82-дақиқада вакилларимиз уч марта дарвозага зарба беришди, дастлабкисини дарвозабон, Турсуновнинг зарбаси эса устун, Гадоевнинг зарбасини ҳам дарвозабон тўпни қайтарди! Асосий вақтга 4 дақиқа қўшиб берилди. Аммо шу вақтда ҳам ҳисоб ўзгармади ва Ўзбекистон терма жамоаси БААга мағлуб бўлди.


 


Аммо умид бор. Ҳозирдан саросимага тушишнинг кераги йўқ. Ҳали БАА билан ўз уйимизда ва афтидан Осиё Кубогига чиқишда асосий рақибимиз бўладиган Гонконг билан сафарда ўйинимиз бор. Вьетнам ҳақида гапирмаймиз, улардан олти очко олиш шарт. 


 


БАА — Ўзбекистон 2:1 (0:1)


22.03.2013. Абу Даби. «Муҳаммад Бин Зайд»стадиони. 


Ҳакамлар: Тан Хай, Хуо Веиминг, Хан Вей, Ма Нинг (барчаси Хитой)


Голлар: Шоҳруҳ Гадоев, 16 — 0:1. Аҳмад Ҳалил, 59 — 1:1. Али Макхбут, 61 — 2:1.  


БАА: 1.Али Хасиф, 4.Хабиб Ал Фардан (16.Хабуш Солиҳ, 55), 5.Амир Абдулраҳмон, 6.Муҳаннад Салим, 7.Али Макхбут, 9.Абдулазиз Ҳуссайин, 11.Аҳмад Ҳалил (17.Мажид Ҳассан, 85), 13.Ҳамис Исмоил, 14.Муҳаммад Абдулазиз, 15.Исмоил Ал Ҳаммади (10.Исмоил Матар, 46), 23.Муҳаммад Аҳмад Ғариб.


Ўзбекистон: 12.Игнатий Нестеров, 19.Виталий Денисов, 5.Анзур Исмоилов, 4.Артём Филипосян (7.Азиз Ҳайдаров, 67), 23.Акмал Шораҳмедов, 22.Шоҳруҳ Гадоев, 18.Темур Кападзе (14.Фозил Мусаев, 75), 9.Одил Аҳмедов, 17.Санжар Турсунов, 8.Сервер Жепаров, 15.Александр Гейнрих (10.Улуғбек Бақоев, 60).


Огоҳлантиришлар: Муҳаммад Аҳмад Ғариб 64, Али Мабкхут 90+1. 


   


 


Гуруҳдаги иккинчи ўйинда Гонконг ва Вьетнам ўзаро беллашишди. Ўйиндаги ягона гол 87-дақиқада майдон эгалари томонидан урилди. Натижада Гонконг 2 ўйинда 4 очкога эга бўлди. Вьетнам ҳисобида эса 0 очко бор. 


 


Гонконг — Вьетнам 1:0.